Geoblog.pl    nolondil    Podróże    Wyprawa na Szmaragdową Wyspę    Pożegnanie z Irlandią

Pożegnanie z Irlandią

Irlandia
Irlandia, Cork

Postanowiłem wykorzystać dzisiejszy poranek przed lotem na przechadzkę po centrum Cork. Cork, liczące 120 tys. mieszkańców, jest drugim, po Dublinie, największym miastem Irlandii. Jest położone na południu wyspy w prowincji Munster. W czasie swojej podróży odwiedziłem wszystkie cztery historyczne części Irlandii: Leinster na wschodzie, Ulster na północy, Connacht na zachodzie i Munster na południu.

W Cork nie ma tak wielu muzeów i galerii jak w Dublinie. Odwiedziłem jednak Crawford Gallery, która skusiła mnie wystawą irlandzkich pejzaży oraz bezpłatnym wejściem :) W celu posilenia się przed lotem udałem się na słynny English Market - Rynek Angielski, gdzie zamówiłem przedpołudniową smaczną zupę. Teraz jestem już na lotnisku, które ma szybkie połączenie autobusowe z centrum miasta. Samolot do Wilna odlatuje o 15:25, mam więc jeszcze 2 godziny wolnego czasu.

Tak kończę swą samotną podróż dookoła Szmaragdowej Wyspy. Nie jest to bynajmniej ostatni wpis na tym blogu - będąc w Wilnie dokonam jej podsumowania.